Admin
دانلود کتاب انجیل شیطانی
۲ نظر ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

پرستش شیطان، امری نو در جهان نیست بلکه پیشینه ای به درزای تاریخ بشر دارد. در این راستا می
توان به جریانات فرق شیطان پرست “وودو” در دوران پیش از مسیح اشاره کرد.
گروه “شوالیه های معبد” در قرن چهاردهم در فرانسه مجریان “عشاء ربّانی سیاه” بودند. در قرن هجدهم
در انگلستان، کلوب “آتش جهّنم” که با مستعمرات آمریکا از طریق “بنیامین فرانکلین” در ارتباط بود،
شهرتی فراون داشت. موضوع اصلی این جریان، معرفی ایده ای بود به نام شیطان که نقش معکوس خدای
ادیان ابراهیمی را داشته باشد.
در اوایل قرن بیستم، انتشار کتاب “شریرترین مرد در جهان” اثر “آلیستر کرلی” و بعد از آن تشکیل
“انجمن سیاه” به سال ۱۹۳۰ در آلمان گام هایی نو در این جهت بود.
در سال ۱۹۶۷ ، لاوی با تبلیغ عقاید خود در این ضمینه، نقطه ی عطفی را رقم زد. بر خلاف تفکرات
حاکم بر “پیگن های نو”( ۵) در آن دوره، که معتقد به نوعی جادوی خوب و بد و اخلاقیات شبه سامی
بودند، آنتوان نگاهی به سمت آن چه قسمت تاریک طبیعت و جنبه ی شهوانی انسان نامیده می شد داشت.
“برتون ولف” که در سخنرانی آنتوان در “لیگ آزادی جنسی” حضور داشت در این باره می گوید:
“… چون برای اولین بار به او گوش دادم، فهیدم که بین او و جریانات تجاری فرق آن زمان رابطه ای
نیست. حتی نمی شد او را متافیزیست دانست. سخنان تند بی پرده اش، پراگماتیک، نسبی گرا و بیشتر از
همه، عقل گرا بود. و بدون شک غیر معمول: حمله به نظام عبادی موجود که طبیعت شهوهانی آدمی را
سرکوب می کرد. تظاهر دروغینی به پارسایی… تحقیر نابخردی بشر در سخنانش موج میزد. مهم ترین آن
بود که سخنانش منطقی بود.
او جادویی دروغین را به حضار نمی نمود، بلکه فلسفه ی عقل سلیم بود که بر پایه ی واقعیت زندگی
باشد…”.
شاید بتوان گفت آنتوان دینی را که همواره وجود داشت ولی هرگز فرموله نشده بود را جسمی واحد بخشید
و به آیین مذهبی آن سروسامان داد.
آنتوان معتقد است که شیطان همان روح پیشرفت و الهام بخش تمام حرکات بزرگ بشر است که تمدن از
این رو مدیون آن است. او روح سرکشی است که به آزادی می انجامد. تجسّم همه ی آن بدعت هایی که به
آزادسازی بشر منتهی می شوند.
آنتوان کلیسای شیطان را تأسیس کرد، جایی برای گرد همایی و صدا کردن نیروی تاریک طبیعت. جایی
که در آن خواسته های شهوانی آدمی، موضوع تجلیل باشد. جایی برای تمرکز نیروهای حسی درون هر
شخص.
۷
از مراسم رایج در این مکان، “عروسی سیاه” بود که در آن تمرکز بر روی لذت بردن از بدن آدمی بود.
نیز مراسم ختمی، خالی از زاهد نمایی بی ذوق و لطافت. در سوی دیگر عبادت شهوت بود تا به افراد در
رسیدن به خواسته های شهوانیشان یاری رساند و در نهایت مراسم نابودی برای دفع دشمنان.
آنتوان بارها تأکید می کرد که برای او و پیروانش، شیطان آن شکل رایج ردای قرمز پوشیده، با شاخ و دم
و عصای چنگال مانند نیست؛ بلکه آن قسمت از نیروهای تاریک طبیعت است، و نه منفی، که آدمی عمق
گرفتن در آن را آغاز کرده است.
آنتون باور داشت که دیگر بشریت خواهان صبر برای زندگی موعود پس از مرگ نیست تا نداشته هایش
را آنجا در یابد، زیرا فهمیده است که “چو رفتی، رفتی!”
شیطان پرستی، دین “همسایه ات را دوست بدار” نیست بلکه خود خواستنی آشکار است، فلسفه ای
شهوانی.
بر این پایه که آدمیان ذاتاً خود محورند، موجوداتی خشن. و اینکه زندگی مبارزه ای داروینی برای بقای
بهترین است، فقط قوی می ماند و زمین توسط آنانی حکومت خواهد شد که برای بردن رقابتی دایمی که
در هر جنگلی، از جمله جوامع شهری شده، وجود دارد می جنگند. اگر خواهی، از این نمایه بیم داشته
باش: این مسئله بر روی حقایق دنیایی که ما قرنهاست در آن زندگی می کنیم استوار است تا آن سرزمین
های موهومی شیر و عسل در کتب ادیان ابراهیمی.
آنتوان می گوید که خدایان دست راستی قرن هاست بر روی زمین نزاع می کنند. هر کدام از آنها و
نمایندگانشان در پی یافتن حقیقت بوده اند در دروغ های خودشان! هر کدام دیگری را متهّم می کنند و راه
ربّانی مخصوص به خود را برای رسیدن به بهشت دارند و همیشه خود را نیک و دیگری را شر می
شمارند و برای بقایشان خدایان قبلی را اهریمنان جدید می کنند. این در حالی ست که نمایندگانشان بازی
شیطان می کنند تا معابدشان را برپا کنند و جیب هاشان پر پول و در ظاهر راه پارسایی می پیمایند و
شیطان را نفرین می کنند. پس در واقع همه گیشان دست برادری به هم می دهند. حال دور حماسه ی
“خدایان خرد” است. شیطان زنده است و دوران شاهیش بر زمین فرارسیده. آری، خدایان نازیبا مرده اند.
خرد مبتنی بر جسمانیت غالب باد! و دانسته شود که دنیای زندگان، آغاز تمام سعادت های ابدی ست!

 کتاب انج
</p>
				</div>
			</article>

			<article class= اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
پاسخ دهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.